Fieldday 18 maj i Gårdeby

SK5BN hälsar alla medlemmar välkomna till en Fieldday med fokus på att synas och visa upp vår verksamhet. Vi kommer delta på Gårdebydagen och där tillsammans med FRO visa lite radio. FRO kommer genomföra en övning i samband med dagen så kommer de ha med sin terrängbil och sätta upp mast för att visa på hur de kan bidra vid en samhällsstörning, något som säkerligen kommer dra stort intresse. Vi kommer att ha utrymme i direkt anslutning till FRO men vårt fokus kommer givetvis vara amatörradio och i synnerhet kortvåg. Själva Gårdebydagen är mellan 10:00-13:00 men vi kommer finns på plats i god tid innan samt stanna ett tag efter. Inget krav på att ni som vill vara med är där hela dagen men det vore givetvis mycket roligt träffa många medlemmar.

Vi sätter upp antenner och kör radio som vanligt under en fieldday. Korvgrillning (om det inte råder eldningsförbud förstås), kaffe och trevligt sällskap utlovas. Förhoppningsvis finns även goda möjligheter till trevliga samtal med intresserade besökare.

Transport till Gårdeby kan lösas om du vill delta men har svårt att ta dig ut. FRO kan till och med erbjuda skjuts i terrängbil om så önskas för någon.

Meddela gärna deltagande till undertecknad så vi kan planera inköp för mat och fika. Skicka gärna ett mail till ordforande@sk5bn.se eller slå en signal på 0733-988500.

/img/IMG_0217.JPG

AWU och TJH förbereder