Månadsmöte i April

Det är dags för månadsmöte i klubben nu på måndag 17 april kl 19.00. Alla medlmmar välkomnas!

Innehållet beskrivs nedan:

Vi radioamatörer har en viktig funktion att fylla inom Totalförsvaret och vi behöver alla känna till vår roll inom detta. Vår medlem, Andreas Jarskog, är en av de utbildade informatörerna inom Försvarsmaktens folkförankringsprojekt “Tillsammans försvarar vi Sverige”. Nu på måndag kommer vi få en uppdatering inom området och få ta del av det omfattande arbetet som ligger bakom detta projekt. Vi kommer få veta mer om totalförsvaret, vår nationella säkerhetsstrategi, omvärldsläget och Ryssland samt givetvis en del om vår försvarsförmåga. Detta är just nu ett mycket aktuellt ämne med Försvarsmaktsövning Aurora 23 som startar mycket snart vilket kommer både synas och höras i närområdet med omfattande verksamhet både på gamla F13 och Kungsängens flygplats

Vi kan även berätta om att månadsmötet i maj, den 8 maj, så kommer vi få besök av en telegrafist/signalist som arbetat på U-båt. Han kommer bjuda på en mycket intressant berättelse om sitt liv inom Flottan, som både innehåller spänning men även en del sorg.

Välkomna till klubblokalen på Nelinsgatan nu på måndag och boka in i kalendern redan nu den 8 maj.

Till klubblokalen söker vi efter en bättre kontorsstol till vårt nya shack……har du något som du kan skänka till klubben? Hör av dig till Thomas CCU eller Göran AWU.

Styrelsen önskar också inspel om innehåll på månadsmöten för hösten. Har du något ämne du vill veta mer om eller som du vill berätta om? Hör av dig till styrelsen.

Med Vänlig Hälsning Styrelsen