SK5SM och SK5LF Antenndag i Motala Bondebacka 7/5 09:00

Våra grannföreningar inbjuder till en antenndag med syfte att ge tips till ny som gammal radioamatör om olika typer av antenner och utrustningar för att man snabbt skall komma igång och bli aktiva.

Vi kommer att hålla till vid Scoutgården på Bondebacka och fritidsområdet beläget öster om Sveriges Rundradiomuseum i Motala Det finns gott om plats och träd. Vi har tänkt oss visning av olika typer av antenner, för stationärt och mobilt bruk, tips om uppsättningsmöjligheter, materialval,inköpskällor, riggar etc. Det blir visning av antenninstrument och antennmätningar. Bara fantasin och din vilja sätter gränser.

För att få en uppfattning om hur många aktiva från klubbarna som kan tänka sig hjälpa till sänd ett mail till inform@sk5sm.se och ange namn, signal om vad du tänker dig visa upp. Vi är tacksamma för ett snabbt svar!

Vill du avyttra något är det fritt fram för ”bakluckeloppis”

Framåt förmiddagen kommer Motala Scoutkår att ordna försäljning av korv och fika.

Välkomna till en trevlig antenndag.

SK5SM och SK5LF i samverkan