Studiebesök hos FRA

Klubben har fått en mycket exklusiv och “rar” möjlighet att få besöka FRA på Lovön. Denna begivenhet kommer att ske på amatörradiodagen den 18 april 2020. Avresa från Norrköping vid 09:30 och återkomst runt 16-tiden. Under besöket kommer vi få information om FRA’s verksamhet men även ett besök i museet. Initialt gäller denna inbjudan enbart medlemmar i Norrköpings Radioklubb så inga medföljande tills vi ser hur stort intresset är. Resan dit organiserar klubben.

Aktiviteten har ett begränsat antal deltagare och då det är krav på föranmälan måste man anmäla sig till detta besök. Antalet deltagare är begränsat till 20 personer. Anmälan behöver innehålla personnummer och namn.

Som ni alla känner till är det en ganska känslig verksamhet som FRA sysslar med så alla deltagare kommer vara tvungna lämna ifrån sig all registrerande utrustning såsom mobiler, radioapparater, smarta klockar, kameror och liknande i vakten i samband med besöket. Om vi har tur återfår sakerna efter besöket.

Anmälan snarast till: ordforande@sk5bn.se men senast 1 april.

73 de SA5JAR